Monday, July 12, 2010

summer bracelet!

I've been experimenting with hemp lately and here's one that I came up with. It's up in my Etsy shop now! I hand-dyed the hemp to be a smokey gray to match the gunmetal of the rhinestones. I saw some macrame bracelets with rhinestones at American Eagle but I wanted one with a more natural look, so I made my own. :) This one has small orange and pink rhinestones but I think I'll make more with different colors.

アメリカンイーグルで見たブレスレットが気になったので自分で作ってみました。
お店で見た物よりちょっとエスニックな感じなのが欲しかったんですけど、ヘンプを自分で染めるところから始めることに。。。
ヘンプを染めるときこのような薄い色はあまり好ましくないらしいんですけど、これくらいの色が一番自然に見えるかな〜。
ラインストーンは夏らしい渋めのピンクとオレンジ、金具は金属じゃなくてガラスとブロンズのランプビーズで作りました。
私のEtsyショップで売る事にしました!いろんな色のラインストーンも使いたいな〜。。。

No comments:

Post a Comment