Tuesday, June 15, 2010

heart lockets


I found these adorable and super tiny heart-shaped lockets that were left over from when I bought them to make heart earrings for a friend's request, and I decided to make bracelets with them. Here is the result! A bangle bracelet with glass beads, hematite rounds, czech seed beads, and some silver-tone findings (I think they were pewter, I can't say for sure) They wrap around twice and are loose so they virtually will fit any wrist size.

I love the heart locket! It's so tiny and cute, especially the little engravings. Although I'm not sure about putting a photo in there, its so small you wouldn't be able to tell who is in the photo...

友達に頼まれてハートのイアリングを作った事があるんですけど、そのときのハートのロケットの残りを最近発見。
ちょっとブレスレットにしてみようかと。。。
小さなハートのロケットの甘辛なバングル出来上がり!
ガラス、ヘマタイトとピューター(だったような気がする。。。本当にピューターなのかな?)のビーズを使いました。
ヘマタイトってパワーストーンとしても有名ですよね?
私は単に色が好きなだけですけど。笑
それにあのずっしりとした重みがいいですね、私もよくヘマタイトのブレスレットを使ってます。

ちなみにこのブレスレット、中はワイヤーで大体どんなリストサイズでもOK!
自分以外の人のために作るときは手首の大きさを測るのが面倒だけどコレだと楽だな〜。

No comments:

Post a Comment