Monday, June 14, 2010

candle wax and cotton yarn

I managed to fix my longboard problem today :) all it took was a little melted candle wax in the pivot cups and it was good as new. I took poor Hei-chan out to cruise around the neighborhood bike paths today while it was dry in the afternoon. The rainy weather is continuing here, it rained this morning but thank goodness the sidewalks were dry by evening. I'm planning on re-painting the walls in my kitchen and family room but the rain is making me delay my plans...

Since I can't do much I bought a few skeins of Lily "sugar 'n cream" cotton yarn. I love it so much, the colors they have are closer to my taste and it's very durable stuff. I'm attempting to make a market bag from a pattern on Lion Brand Yarn available here for free. Wish me luck!

昨日のロンスケ問題はなんとか解決しました!
実は昨日、ロンスケの平ちゃんをガレージからクローゼットに移すときトラックスが以上にギシギシ音を立てていました。
溶かしたロウソクの蝋で変な音は無くなりました。
石けんの削りかすでも良いらしいです。こんなので直るのがちょっと不思議。
ちなみに今朝降っていた雨がやんだ後久しぶりに乗りました。
蝋を少し塗るだけでポンピングがだいぶ楽になりました!
でもやっぱり湿気が気になるのですぐに練習をやめて平ちゃんはクローゼットへ。。。

代わりに最近買ったコットンの毛糸で新しいエコバッグを作って気分転換。
使ったのはLily の「Sugar 'n Cream」!
100%アメリカ製のコットンでかなり丈夫な毛糸です。
しかもちょっとレトロな感じのカワイイ色がたくさん!
ブランドの名前もカワイイな〜。ずっと使ってみたかったんですけど何を作ろうか今まで決まりませんでした。
パターンはコレです。色は「カントリーグリーン」link(01222番です)
出来上がったら写真をうpします!

No comments:

Post a Comment