Friday, April 2, 2010

more hemp!


最近以上に暑くなってびっくり。ほんの少し前に雪が降ってたのに、まるで夏みたい!
と言う訳で昔大好きだったヘンプを最近また始めました。
やっぱりアメリカの夏と言えばヘンプ!特にビーチとかでよく見ます。
ヘンプの編み方は結構簡単ですぐに出来上がるのが良いところ。

高校生の頃、カリフォルニアに遊びに行っていた友達がビーチでヘンプのブレスレットをその場で作る売店のおじさんを見つけたのが始め。ちなみにその人は真っ白なドレッドヘアのすごいオーラのある人だったらしい。あんな怪しい人に平気で近ずくのも友達らしい。。。でも良い子は真似しないでね!
その辺なおじさんにヘンプの編み方を教わり、その後、友達が私にも教えてくれました。
懐かしいな〜。。。

More hemp bracelets. :) This time a simple bangle bracelet
Available in my etsy shop if you're interested.

There's a really sudden heat wave here on campus, I can't believe that it was snowing just a week ago during Spring Break! It's inspired me to make some summery things, and when I think summer I think hemp, leather, and worn metal on the beach. :)

No comments:

Post a Comment