Saturday, February 27, 2010

My Baby!



So I thought it was about time that I showed a photo of my board, so here it is! An Earthwing Superglider; it's really solid (well I guess all boards don't flex for me since I'm super lightweight) and I've been practicing on the bike paths around my dorm until I'm comfortable enough to go around campus where there's lots of people and cars. I get a lot of funny looks from passing people but I've only been on the thing 5 times so far and I've never skateboarded/surfed/snowboarded in my entire life. Give me a break!

I've decided to call my board Dubhán (pronounced DUV-an). Yes, I name all my precious things. My white macbook is called Kouki and my black bamboo fun tablet is Takeshi. :) But I've decided to call my board Dubhán after a black horse that appears in the story I am currently writing; stubborn, strong, and hard to tame, but reliable and well-worth the wait once you gain his trust. Let's hope that I can do that soon, it's getting warmer out and I want to take this baby out for a ride!

自分のロンスケの写真をまだ撮ってなかった!
早速キレイなうちに撮っておかないと。。。
と言ってももうかなり泥まみれ。
外はまだ雪解けでビシャビシャ。
多分これからももっと汚れるんだろうな。(笑

ちなみにこの子をこれからドゥヴァン(Dubhán)と呼ぶ事にしました。
ドゥヴァンは今私が書いている小説の主人公が乗っている黒い馬の名前。
Dubhánはアイルランドやスコットランドの古い言葉で『黒い』と言う意味らしいです。
頑固でワガママな馬。でも強くて懐いたらほんとに頼りになる。
何となく似てるなぁ〜と思うのは多分私だけ?
やっぱりお気に入りの私物に名前を付ける悪いクセが止まらない。。。

No comments:

Post a Comment